Merhaba, QlikTech’in yılda bir kez gerçekleştirdiği global partner event’ine katılmak üzere yaklaşık 10 gündür Miami Florida idim. Yılda bir kez düzenlenen ve dünyanın dört bir yanından QlikView partner larının katıldığı bu organizasyona QlikTech Qonnection adını veriyor. 2009 yılı Nisan ayında Barcelona ‘da düzenlenen Qonnection bu yılda 2007 yılında olduğu gibi Miami de Fountain Blue Hotel’de düzenlendi. Yüze yakın ülkeden 500 ün üstündeki katılımcı ile düzenlenen etkinlik 26 Nisan Pazar akşamı genel kayıt ve resepsiyon ile başlayıp Pazartesi günü genel bir açılış bölümü ile başlayıp Çarşamba öğleden sonra sona erdi.
Qonnection 2010 ‘un tartışmasız öne çıkan noktası bu sıralar belirli kitleye betası dağıtılan V10 idi. Daha sonra çok daha detaylı bilgi vermek istediğim V10 ile QlikView gerçekten de iş zekası marketini domine eden adımlarını pekiştirerek geliyor. Hızlıca değinmek istediğim bir iki önemli özellikten bir tanesi ise “Extensions”. Dışarıdan flash vs. kendi özel komponentinizi geliştirip bunu QlikView’in içerisine entegre edebiliyor ve mash-up ‘in ne kadar kolay yapabildiğinizigörüyorsunuz. Bunun bir başka dönemi açıyor olacağını düşünüyorum, böylelikleartık limitler içinde kalmıyor olacaksınız. Marketteki bir çok iş zekasıkurumunun ürünlerine istinaden çok daha zengin fonksiyonel ve grafikselzenginlik içeren qlikView extension objects ile “yok yok “ kavramını doğrulayıp limitleri ortadan kaldırıyor.. Bir başka önemli özelliklerden bie tanesi ise 30sn. lik video ilegösterilen yaklaşık 10 milyonluk veri yükleme işlemini 30 sn. lik bir süreyeindirmesi sektörde başlı başına bir başka dönem açıcak olup, rakipleri olan teknoloji tedarikçilerini oldukça korkutacak gibi gözüküyor. CPU gücünü parelel session lar ile çoklarken aynı zamanda da yazmayı yapması ile bugün işzekasında gerçek zamanlı iş zekası kavramının teorik konuşulmasının sürekli arttığı bir dönemde bu özellikle başlı başına bir çığır açacak gibi gözüküyor. İlk aşamada sadece yeni bir teknoloji ve yaklaşım sunuyor gibi
Aslında bu yazı ile yeni gelen özelliklerden değil iş zekası dünyasına balıklama ve bütünüyle kendi yoğurdu ve yeme şekli ile giren (:) QlikView’in ekosistemine değinmek istiyorum. Nitekimdışarıdan baktığınızda nihainde güzelde olsa, farklı ve başarılı işlerde yapsa danihainde bir yazılım gibi gördüğünüz QlikView gerçekten çok farklı . IT dünyasında iş yaptığım bu kadar yıl içinde çok farklı tedarikçi ve kurum ile çalışma şansım oldu. İçlerinde partnerlarına önem veren yada kendi içinde çokyakın ilişikileri olanlarda da oldu .Qlikview’in bütünüyle başka bir ürün ile yola çıkarken aslında iş dünyasına getirdiği sadece yeni bir teknoloji olmadığını görüyorsunuz. Getirdiği güçlü ve yenilikçi bir teknolojiyi , iş dünyasına simdiye kadar olmadığı ve olmayacağını düşündüğüm bir şekli ile sunduğını görüyorsunuz. Gerçekten getirdiği bu yaklaşım ve tatmin, kullanıların diğer iş zekası araçlarında fonksiyon fonksiyon aradıkları şeyleri QlikView ile aramayıp, genel çerçeve ile yetindiklerini görüyorsunuz. Oysa o gözardı ettikleri fonksiyonlar yüzünden yıllar içinde nir çok sorunlar ve problemli projelerle karşılaşıldı. Kıssadan hisse baktığınızda , kullanıcının artık fotokopi yaklaşımlar değil kendilerine vizyon ve değer katan,yürümesine yardım değil, koşup sıçramasına yardım edenlere eninde sonunda daha çok prim verdiğidir.
Şahsen üçüncüsüne katıldığım Qonnection da amacım da zaten gelip pdf den okuduğumuz yeni özellikler değil, dünyanın dört bir yanında gelen QlikCommunity kitlesinin nabzını bizzat dinlemek idi. Her yıl yeni insanların yeni kişiliklerin katıldığı bu dünyanın bu kaotik teknoloji ve ekonomik durgunluktan ağlayan bu dünyada , sürekli büyüyen sıcak samimi farklı bir kitle yarattığını görüyorsunuz. Kolombiyadan gelen partner ile Master Kart QlikView projesini tartışırken, Arjantin Cola ‘da yapılan 600 milyonun üzerindeki detay veri üzerindeki başarılı QlikView’In yarattığı hikayeyi konuşuyorsunuz. Bizlerde 1500 ‘ün üzerindeki kullanıcı ile başlayan Anadolu Sigorta projesinin detaylarını paylaşırken, aynı Cola nın Türkiye’deki farklı dengelerini tartışıyoruz. Gün sonunda kuş bakışı baktığınızda başarının da ortadaki bu ailesel duygunun olduğunu görüyorsunuz. QlikCommunity denilen bu kitle ile bugün dünyada Microsoftcular, Oracle‘cılar gibi ortamda fark yaratıyor. Veritabanı , ERP yada bir işletim sistemi tedarikçisi olmayan ve İsveç den çıkıp globalleşen bu firmasının yaklaşımı gerçekten takdire değer. Başarıları nın giderek büyüyeceğine inansamda , devam eder etmez bilemeyiz, ama bu ekosistem ile başarısız olmasının imkanı yok. Gelenekselleşen iş zekası araçlarından ve şahsende iyi tanıdığım BusinessObjects gibi tedarikçilerin de sorununu bu olduğunu görüyoruz. Bugün eskiden tanıdığım için konuşma şansı bulduğum bir BusinessObjects’de önemli bir ürün sorumlusu konumundaki kişinin bizzat verdiği bilgi ” Şu an satınalmalarla gelen yeni ürünleri bilen şirkette kimse yok” diye bir geri dönüş yapabiliyor. Zaten QlikView’In bütünsel yaklaşımı ile QlikTech firması artık bütünüyle tipik bir software tedarikçisi yerine, iş dünyasının her alanında spesifik bir çözüm sunan bir şirket olma yönünde gideceği . Özellikle 800 ün üzerindeki global partner’in hepsinin hemen hemen belirli alanlara fokus olması gerekten de firmayı öne çıkaracak. Bugün özellikle sektor odaklı çözümlerin milyon dolarlara satıldığı dünyamızda , QlikView’in şimdiden finans, sigorta, mağazacılık ve tüketim malları, ilaç gibi alanlardaki çözümleri ciddi fark yarattığını kendi projelerimizde de görüyoruz. gözüken bu firmanın , iş yapma tarzındaki farklılık ve yarattığı kitle ile başarıyı garanti altına aldığı gerçek. Toplantılar öncesinde henüz bu kadar genç bir firma iken bile , “Müşteri Odaklı Çözüm” kurslarını özellikle partnerlarını zorunlu tutması dahi, konuya bakışındaki ve vizyonundaki netliği gösteriyor.
BI Technology’nin henüz ikinci yılının ortasında yıllardır dünyada bu işi yapan bir kitlenin içinde toplam 5 ülkenin olduğu “ Master Reseller Advisory Committe” ‘ye seçilmesi ise kısa zamanda yapmış olduğu hızlı büyüme ve iş zekasındaki yılların birikiminin bir sonucu olup, QlikTech’in Türkiye marketine bakışının da bir göstergesidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder