4 Nisan 2008 Cuma

Business Objects Eş Zamanlı Kullanıcı Lisansı(CAL)

BusinessObjects eş zamanlı kullanıcı lisanslaması (CAL)

Bir çoğunuzun duymuş olabileceği gibi, Business Obects firması 2007 yılı ortalarında yeni bir lisanslama tipini duyurdu. BusinessObjects kendi tarihçesinde ilk defa eş zamanlı kullanım anlamına gelen CAL(Con-Current Lisanslama) lisanslamayı duyurdu. Geleneksel olarak kullanıcı bazlı(named user) yada CPU bazli lisanslama tipini kullananan BusinessObjects firması CAL lisanslama ile lisanslama esnekliğini geliştirmiştir. BusinessObjects’in 2003 yılında satınalmış olduğu Crystal Decisions firması Crystal Reports ürünlerinin bazılarında CAL lisanslamayı tarihsel olarak zaten kullanmaktaydı. Kanımca buradan gelen yaklaşım ile oluşabilecek sorular üzerinde çok fazla zaman harcanmadan hızlı bir pazarlama kampanyası ile CAL lisanslama “BusinessObjects Crystal Decisions(BOCD)” adı ile piyasaya sürüldü. Fakat bu noktada gözönünde tutulması gereken önemli bir bilgi ise, BusinessObjects’in CAL lisanslama paketini aslında KOBI marketi olarak adlandırdığımız market segmenti için çıkarmış olduğudur. Nitekim bu segment’de de Microsoft’un özellikle lisanslama açısından getirdiği avantajlara karşı bir karşı pazarlama aksiyonu olarak çıktı. Aynı şekilde Oracle’in özellikle Siebel Analytics’i iş zekası pazarındak sürükleyici ürün olarak görüp aynı şekilde KOBI pazarından önemli bir pazar payı alma isteği ve yine aynı şekilde diğer lokal uluslararası tedarikçilerin girmesi bu pazarın stratejik önemini daha fazla ortaya koymaktadır.

BOCD ürünü ilk aşamada Standart, Professional ve Premium versiyonları olarak duyuruldu. Fakat daha ürünün satış trendi bile yakalanmadan hızlı bir değişim ile ürünün adını “BusinessObjects Edge Series “ olarak değiştirdi. Yine aynı şekilde standart, professional, premium versiyonları devam ederken Edge Planning (Planlama&Bütçeleme) versiyonunu da dördüncü bir lisanslama modeli ilave olarak sundu. Fakat bu dört farklı lisanslamanın saha da getirdiği bir çok soru ve ihtiyaca istinaden farklılaşması , yani lisanslamasının varolan da daha esnek olma ihtiyacı da ortaya çıktı. Nitekim bu konuda da şahsi fikrim Türkiye pazarı bu konuda geri-besleme bilgisini verebilecek marketlerin önünde gelmesi gerekir. Saha da sorularla karşılaştıkça cevapların oluşturulduğuna da şahit olundu. Bu konuda global parametrelerdeki KOBI pazarı ölçeği ile Türkiye ölçeklerindeki KOBI pazarının büyüklük farklılığı da karşımıza çok net olarak çıkmaktadır.

Hiç yorum yok: