7 Nisan 2008 Pazartesi

Veri Kalitesi sadece müşteri verilerimiz için midir?

Veri Kalitesi yazılımlarının çok önemli bir bölümü müşteri verisi üzerine fokus olup; ürün, finansal, varlık ve/veya lokasyon gibi düşük veri kalitesinden kurumsal boyutlarda önemli derecede kayıplara yol açan kısımları gözardı etmektedirler. Nitekim “Standartizasyon”, “Doğrulama “ ve “Eşleme” müşteri verileri üzerinden gidildiğinde anlam taşımakta fakat biraz once değindiğimiz kısımlar için çok fazla değer taşımamaktadır, cüzi başarılarla yetinmek konumundalar. Bu yüzden günümüzdeki veri kalitesi araçve yazılımları tekniklerini bu alanlardaki sorunlara da çözüm getirilecek şekilde tekrar gözden geçirip yeni tekniklerin oluşturulmasını sağlamaları gerekmektedir.

TDWI ‘ın konu ile ilgili yayınlanmış orijinal whitepaper'ı arzu edenlere mail ile gönderebilirim. Biraz daha ufkumuzu açmaya ve geniş düşünmemize faydalı olacaktır.


Hiç yorum yok: